Новости проекта
Мобильное приложение Schools.by
Голосование
На якой мове Вы размаўляеце дома:
Всего 57 человек

Музейная деятельность

Дата: 22 декабря 2014 в 13:02, Обновлено 29 октября 2020 в 08:58

      Сучасны перыяд, нягледзячы на ўсе нашы цяжкасці, несумненна, з'яўляецца перыядам раскрыцця шматлікіх новых тэндэнцый у культурным жыцці краіны. Па-новаму адбываецца ацэнка гістарычнай спадчыны, адраджаюцца раней забытыя імёны і гістарычныя падзеі. Важная тэндэнцыя пераходу ад даследавання і захавання помнікаў культуры і прыроды да вывучэння і захавання спадчыны ў яго цэласнасці і разнастайнасці была адзначана яшчэ ў канцы 80-х гадоў. 

   З даўніх часоў ўсведамленне малой радзімы асацыявалася з вобразамі, звычаямі і традыцыямі канкрэтнай тэрыторыі. У шматвяковую глыбіню гісторыі сыходзяць карані, тым, што кормяць і фарміруюць адно з найбольш глыбокіх пачуццяў - пачуццё патрыятызму.

  Патрыятызм - патаемнае пачуццё, якое знаходзіцца глыбока ў душы, падсвядомасці чалавека. Патрыёт не той, хто сам сябе так называе, а той, каго шануюць і такім лічаць іншыя людзі, перш за ўсё яго суайчыннікі. Гістарычнае значэнне кожнага чалавека вымяраецца яго заслугамі перад Радзімай, а чалавечая годнасць - сілай яго патрыятызму.

     Чалавек нараджаецца, каб пакінуць свой след на зямлі, каб памяць аб ім жыла ў сэрцах нашчадкаў. Як растлумачыць гэта маленькаму грамадзяніну? Як дапамагчы яму знайсці сваю дарогу ў велізарным свеце? Як навучыць яго быць высакародным, закласці ў яго душу імкненне аддаваць, а не толькі атрымліваць? Як выхаваць дзіця грамадзянінам, патрыётам сваёй Радзімы? У гэтым вялікую дапамогу можа аказаць музей школы.

    Выхаванне патрыятызму немагчыма без вывучэння культуры, гісторыі і прыроды сваёй краіны, яно неаддзельна ад ведання мінулага свайго народа, свайго краю. Гісторыя - гэта душа і памяць народа, а музеі - актыўныя захавальнікі гэтай памяці. Музей школы - гэта цэнтр грамадзянска-патрыятычнага выхавання. Праз экскурсіі, гутаркі, сустрэчы з цікавымі людзьмі, выставы мы прапагандуем назапашаны матэрыял, актыўна прыцягваючы навучэнцаў да дадзенай працы. Усё гэта адкрывае невычэрпныя магчымасці для выхавання ў падрастаючага пакалення пачуцця гонару за сваю гісторыю і адказнасці перад ёй.

       Галоўная перавага адукацыйна-выхаваўчага эфекту ў дзейнасці школьнага музея заключаецца ў тым, што дзіця выступае тут не як спажывец прадукту музейнай дзейнасці, а як актыўны стваральнік яго. Для многіх дзяцей праца ў школьным музеі становіцца школай творчасці і пошуку, грамадскай актыўнасці і грамадзянскасці і прыцягвае шматграннасцю спосабаў і самарэалізацыі.

     Працуючы ў школьным музеі, удзельнічаючы ў пошукава-даследчай працы, арганізоўваючы сустрэчы з цікавымі людзьмі, знаёмячыся з гістарычнымі фактамі, вучні пашыраюць і паглыбляюць свае веды, набываюць навыкі творчага мыслення, самастойнага пошуку, вучацца працаваць з інфармацыяй, даведаюцца гісторыю і праблемы свайго роднага краю "знутры", пачынаюць разумець, як шмат сіл і душы ўклалі продкі ў эканоміку і культуру краю. Гэта выхоўвае павагу да памяці мінулых пакаленняў землякоў, беражлівыя адносіны да культурнай і прыроднай спадчыны малой радзімы. У працэсе гэтай працы фарміруецца свядомасць грамадскага абавязку, дысцыпліны, набываюцца арганізатарскія навыкі.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.